Selecteer een pagina

Algemene Voorwaarden 

Algemene voorwaarden

 

Wij werken continu aan het verbeteren van PosiLief. Wij vinden namelijk dat alles altijd beter kan. Dus kunnen ook de algemene voorwaarden beter, makkelijker en leuker.

 

Posilief.nl: online gemak voor meer offline geluk

 

Algemene voorwaarden … dat zijn toch die regeltjes die niemand leest? Inderdaad, meestal wel, maar in dit geval is het anders. Van deze algemene voorwaarden word je wel blij.

Al onze voorwaarden zijn vóór jou geschreven en niet om tégen jou gebruikt te worden. Waarom? Omdat we geloven in wat we doen, in onze service en in onze producten. 

 

1. De uitgangspunten van PosiLief

– Klant is Koning (of Koningin)
– We streven naar blije klanten
– Met onze service gaan we voor 100% tevredenheid

 

2. Wie is PosiLief?

  1. Adres
    Deze algemene voorwaarden horen bij PosiLief. PosiLief is een webwinkel en ons vestigingsadres/ afhaaladres én het adres waar je ook producten naar kunt retourneren is:

 

PosiLief

Molenstraat 12
7075 BC Etten (Gld)

 

  1. De PosiLief nummers
    KvK nummer: 76231259
    btw-nummer: NL003062411B51
    KNAB: 0259759686
    IBAN:  NL 06 KNAB 0259759686
    BIC: KNABNL2H

 

  1. Contact
    Heb je vragen, wil je een tip geven of is er een andere reden waarom je contact met ons wil hebben, dat kan! We vinden het leuk als je mailt of appt. We zullen uiterlijk binnen twee werkdagen reageren.

Stuur een e-mail naar info@posilief.nl. Liever een appje sturen? Dat kan ook. Ons telefoonnummer is 06-51887495.
Op onze contactpagina staan alle contact mogelijkheden op een rijtje. 

 

3. Wanneer zijn deze voorwaarden van toepassing?

  1. Consumenten
    Deze algemene voorwaarden zijn alleen van toepassing wanneer een consument iets bij ons koopt of met ons een overeenkomst sluit. Een consument is een particulier, dus niet een bedrijf.
  2. Aanbod en Koop
    Deze voorwaarden zijn van toepassing wanneer je iets bij ons koopt of wanneer je een andere overeenkomst met ons sluit. Je koopt iets of plaatst een bestelling bij ons wanneer je op de knop drukt (waarmee je iets bestelt of koopt). Wij doen ons best om deze Algemene Voorwaarden onder je aandacht te brengen. Zo staan ze onderaan elke pagina onder de link Algemene voorwaarden en vragen we je tijdens het bestelproces om akkoord te gaan met deze Algemene Voorwaarden. 

 

4. De overeenkomst

  1. veilig kopen
    Als je iets koopt bij PosiLief dan doe je dat in een veilige web-omgeving. Onderaan deze Algemene Voorwaarden gaan we daar wat dieper op in.
  2. Bevestigen
    Zodra je een bestelling bij ons hebt geplaatst ontvang je per mail een orderbevestiging. Op deze orderbevestiging staat alle benodigde informatie. De meeste informatie vind je trouwens ook op onze site. We vragen je om deze (digitale) bon goed te bewaren. 
  3. Verzenden
    Zodra een bestelling bij ons de deur uit gaat ontvang je een mail met daarin een track & trace code wanneer het een pakket betreft, zodat je zelf jouw bestelling kunt volgen. Voor brievenbuspost hebben we helaas (nog) geen track & trace code, maar we laten je nog steeds weten wanneer we jouw bestelling op de post hebben gedaan. 
  4. E-mails niet ontvangen 
    Heb je een mail niet ontvangen neem dan even contact met ons op zodat we het recht kunnen zetten. Tip: kijk ook even in je ‘spambox’.  

 

5. Betalen

Betalen kan bij PosiLief via i-Deal, AfterPay/ Klarna, of met je credit card. Nadat je de bestelling bij ons hebt geplaatst kun je in bestelstap 3 kiezen voor de bank waar jij een bankrekening hebt. Je komt vervolgens terecht in de beveiligde internetbankieren-omgeving van jouw bank en kunt vervolgens op de voor jou bekende manier betalen.

Maak je het geld liever (vooraf) over in plaats van te betalen via i-Deal, mail ons even met je gegevens en welke producten je wilde bestellen. We maken dan een factuur voor je met de betaalgegevens. 

 

6. Retourneren/terug sturen

De wet noemt het ‘recht van ontbinding’, maar wij noemen het gewoon terug sturen of retourneren. Heb je een product ontvangen, maar heb je spijt of is het niet wat je ervan verwacht had, dan mag je het retourneren. 

Samenvatting
Bij PosiLief mag je alle producten retourneren, we storten het geld gewoon retour. We maken echter één uitzondering, namelijk we accepteren geen producten retour die je hebt gekocht in de SALE. 

  1. Alles retourneren!
    Ja, dat lees je goed. Bij PosiLief, mag je alle producten retourneren als ze in originele en onbeschadigde staat verkeren (behalve SALE-producten). 
  2. Binnen 14 dagen retourneren
    Binnen 14 dagen mag je alles retourneren.
  3. reden van retourneren
    Hoewel we natuurlijk graag willen weten waarom je iets wilt terugsturen hoef je de reden bij ons niet op te geven. “Nou, gewoon daarom”, is voor ons reden genoeg.  
  4. Hoe kun je iets terugsturen?
    Als je iets wilt terugsturen is de snelste manier om ons even een mailtje te sturen met daarin het ordernummer of bestelnummer, je achternaam,en het productdat je zou willen retourneren. Wij leggen vervolgens uit hoe je het product terug kunt sturen. We zullen het je zo gemakkelijk mogelijk maken. Je mag natuurlijk ook even een whats app sturen (06-51887495). 

De wet verlangt van ons dat we een zogenaamd ‘modelformulier voor ontbinding’ aanbieden op onze site. Deze vind je onderaan de pagina in de shop. De wet is tenslotte de wet. Maar een simpel mailtje of appje is echt veel sneller 🙂

  1. Terugsturen
    Zorg ervoor dat je het product in een geschikte verpakking terugstuurt, zodat het onderweg niet stuk kan gaan. Bijvoorbeeld in de verpakking waarin wij het ook naar jou toe hebben gestuurd. Stuur de producten compleet terug. Heb je vragen over de verzending en hoe je dit het beste aan kunt pakken, neem gerust CONTACT met ons op en we loodsen je er doorheen. We maken het graag zo makkelijk mogelijk.
  2. Kosten voor het terugzenden

De kosten voor het retourneren van de producten betaal je zelf. Dit kun je regelen via de PostNL app of bij een PostNL punt bij jou in de buurt.
NB: ruilen is niet mogelijk. Je kunt uiteraard wel een nieuwe bestelling plaatsen.

  1. Geld terug
    Zodra de producten bij ons retour zijn storten wij binnen 10 werkdagen na ontvangst je geld op je rekening. We storten de volgende bedragen terug: a) de kosten van de producten die retour zijn gekomen. b) de verzendkosten héén, MITS je alle producten van de betreffende order hebt teruggestuurd. 
  2. Misbruik
    We geloven in mensen en nog meer in onze klanten. Het is helemaal niet erg om spijt te hebben van een aankoop of een product te willen ruilen. We maken je graag blij.

Deze algemene voorwaarden zijn soepel. En van deze ‘soepelheid’ zouden mensen wel eens misbruik kunnen maken. Om dat te voorkomen kunnen we ervoor kiezen om bepaalde mensen de volgende keer niet meer de gelegenheid te geven om bij ons te bestellen. Maar goed, dan moet je het wel heel bont maken. 

 

7. Levering

  1. Kosten
    Verpakkingskosten zijn al bij de totaalprijs inbegrepen.

Wij verzenden onze pakketten gratis bij besteding vanaf €60,-. Voor het van bestellingen onder de €60,- hanteren we de volgende tarieven:

  • Brievenbuspost (envelop) €2,95
  • Brievenbuspakket (kartonnen doos, tot 2 kilo) €3,95
  • Pakketpost  (tot 10 kilo) €6,50
  • Bestellingen vanaf €60,-  = GRATIS verzenden!

Op afspraak kun je de bestelling ook gratis afhalen in Etten gld.

 

  1. Milieuvriendelijke verpakking
    We rekenen geen verpakkingskosten. We versturen de producten wel vaak in gerecyclede verpakkingen, omdat dit beter is voor het milieu. Het kan zijn dat je aan de doos kunt zien dat het hergebruikt is. Ook het witte of groene vulmateriaal is milieuvriendelijk. Het is van mais gemaakt en zijn biologisch afbreekbaar. Je mag het daarom bij het gft-afval doen. De schuimpjes lossen zelfs op in water. Soms hergebruiken we deze schuimpjes, wanneer dat kan. PosiLief verzendt graag op de meest milieuvriendelijke manier.

 

  1. Cadeautje!
    Bestel je bij ons voor een cadeau voor iemand anders? Via het overzicht in je winkelwagen kun je laten weten welk product je graag als cadeau ingepakt wil hebben. Dat doen we voor een kleine bijdrage. Zo zijn wij. PosiLief doet niet zo moeilijk en voor de ontvanger van het cadeau is het extra leuk!

 

  1. Verzenddatum
    We versturen meestal op maandag, woensdag en vrijdag de bestellingen. Op zaterdag en zondag verzenden we dus niet. De levering vindt dus plaats binnen 1 tot 3 werkdagen.

 

  1. Ontvangst
    Wanneer je het pakket ontvangt is afhankelijk van onze verzendmaatschappij. Meestal is dat de volgende dag. Je ontvangt van ons na verzending wel meteen een track & trace code, zodat je zelf het pakket kunt volgen en kunt zien wanneer het bij jou bezorgd zal worden. Voor brievenbuspost hebben we (nog) geen track & trace code. Meestal is de post er 1 dag, nadat we het verzonden hebben, maar bedenk dat PostNL op zondag niet bezorgt.

 

  1. Beschadigd of nooit aangekomen?
    Heb je het product beschadigd ontvangen of is het pakket nooit bij jou aangekomen? PosiLief gaat het voor je oplossen! Neem even CONTACT met ons op, zodat we je een passende oplossing kunnen bieden.

 

8. Garantie en Conformiteit

Het spreekt voor zich dat je altijd recht hebt op een goed product. Is er toch iets mee aan de hand dan lossen wij het voor je op want bij ons mag je een product altijd retourneren. Zie ook artikel 6. 
Voldoet een product toch niet aan de redelijke verwachtingen die je van het product mocht hebben? Werkt het product niet zoals zou moeten of gaat het eerder stuk dan je had mogen verwachten en was er dus eigenlijk altijd al iets mis met het product? Dan is het product ‘non-conform’. Dat noemen we ook wel wettelijke garantie. Wij zijn als verkoper verplicht om een passende oplossing te bieden, zoals het repareren of vervangen van het product. Maar ja, PosiLief doet niet zo moeilijk, dus het is voor ons een overbodige regel. Toch waren we verplicht dit expliciet te melden. Hierbij hebben we dat gedaan.

 

9. Klachtenregeling

We doen er alles aan om het aankoopproces zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, maar we kunnen helaas niet alles voorkomen. Heb je een klacht? We zouden het zeer op prijs stellen als je ons de kans geeft het weer op te lossen.

Zo gaan we te werk:

–    Heb je een klacht, laat dit zo snel mogelijk aan ons weten. Omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk, zodat wij een goede oplossing kunnen vinden. Onze contactgegevens vind je HIER  

–    Nadat we je klacht hebben ontvangen, gaan wij op zoek naar de beste oplossing. Binnen uiterlijk twee werkdagen krijg je antwoord van ons. Je hoort van ons welke oplossing we bedacht hebben of hoeveel tijd we nog nodig hebben om het probleem te verhelpen.

En tot slot nog iets over veiligheid …

 

Hoe veilig is PosiLief.nl?

Het korte antwoord: heel veilig

Het (iets) langere antwoord: PosiLief vindt veiligheid zeer belangrijk om het simpele feit dat wij persoonlijk ook alleen maar kopen bij webwinkels die hun veiligheid goed op orde hebben. Daarom hebben we de gehele PosiLief-site beveiligd (inclusief de overdracht van jouw persoonlijke NAW (naam, adres, woonplaats) gegevens en de verbinding tussen de laatste stap van het winkelen en jouw i-DEAL-bankpagina) met een SSL-certificaat. 

SSL is een afkorting voor Secure Socket Layer. SSL is een technologie voor het maken van geëncrypteerde (versleutelde/beveiligde) verbindingen tussen een webserver en een (jouw) internetbrowser. Deze verbinding verzekert jou dat ALLE data tussen de webserver (PosiLief.nl) en jouw browser geheim blijft voor kwaadwillende buitenstaanders en dus niet gestolen of onderschept kan worden. SSL is een standaard die door miljoenen, goed beveiligde, websites wordt gebruikt zodat jij met een rustig gevoel kan shoppen. 

 

Zelf de beveiligde verbinding controleren:

Je kunt zelf de beveiliging van de verbinding controleren door even de adresbalk in de browser te bekijken. Er staat: https://www.solobiomooi.nl. Deze letter ‘s’ staat voor secure, ofwel ‘veilig’ in het Engels. Bij de meeste browsers zie je dan ook een slotje in de adresbalk of links onderin het browserscherm. Dit is dezelfde ‘s’ die je ook ziet wanneer je inlogt bij je bank. 

 

En verder …

Veiligheid gaat natuurlijk verder dan alleen maar een ‘s’ in de adresbalk van je browser. Veiligheid is ook bereikbaar zijn en weten met wie je te maken hebt. Dan is het goed te weten dat al onze gegevens gewoon online staan. Onze adresgegevens, ons telefoonnummer, ons KvK- en BTW- nummer en onze bankgegevens vind je HIER

Kortom, PosiLief is heel veilig 🙂 

 

Privacybeleid

Privacybeleid

In deze privacyverklaring leggen we je uit wat we met jouw gegevens doen. Ben je even te druk om het hele document te lezen, dan geven we je graag de samenvatting: Wij doen, naast het versturen van jouw bestelling naar het door jou opgegeven adres, helemaal niets met jouw gegevens!

 

Verzamelde gegevens

PosiLief verzamelt natuurlijk wel enkele gegevens. Bijvoorbeeld gegevens die jij invult wanneer je een account aanmaakt, een bestelling plaatst of je inschrijft op onze nieuwsbrief. Dat zijn bijvoorbeeld je naam en e-mailadres en het adres waar we de producten naartoe verzenden. 

Doel

Deze gegevens verzamelen we om onze diensten en producten te kunnen leveren. Zonder adres weten we tenslotte niet waar we jouw bestelling naartoe moeten sturen en zonder e-mailadres kunnen we je geen bevestiging van de bestelling mailen.

Derden

We verstrekken in principe geen gegevens aan derden. Je begrijpt dat de postbode wel moet weten waar hij aan moet bellen, dus jouw naam en adres zullen doorgegeven worden aan PostNL. Om nieuwsbrieven te kunnen versturen maken we gebruik van Mailchimp. Zij zullen dus jouw naam en e-mailadres bewaren en verwerken. Maar verder zullen we de gegevens nooit aan anderen verstrekken, tenzij we dit voor de wet verplicht zijn of door een rechter verplicht worden.

Cookies

Een cookie is een klein bestandje dat door deze website wordt meegestuurd en door jouw browser op randapparatuur, zoals je computer of telefoon, wordt geplaatst. De informatie die in de cookie is opgeslagen kan naar de website teruggestuurd worden, wanneer je de website opnieuw bezoekt.

Winkelmandje

Wij gebruiken bijvoorbeeld cookies om te kunnen onthouden welke producten je in het winkelmandje hebt geplaatst. Dit zijn zogenaamde technisch noodzakelijke cookies. 

Herkennen

We maken ook gebruik van cookies die herkennen dat je eerder al eens op de website bent geweest, zodat je bijvoorbeeld niet opnieuw hoeft in te loggen.

Google

Daarnaast willen we graag weten hoe je onze website gebruikt en bekijkt. Op deze manier kunnen we de website blijven verbeteren, zodat het shoppen steeds leuker en makkelijker wordt. Om dat te monitoren gebruiken we Google Analytics?. Zij plaatsen daarvoor cookies. Je kunt hierover meer lezen in de privacyverklaring van Google.

Social Media

We vinden het natuurlijk erg leuk als je enthousiast bent over onze producten. We hebben het delen van onze producten op Facebook en Instagram daarom zo makkelijk mogelijk gemaakt, door speciale buttons van deze kanalen op onze site te plaatsen. Als je ingelogd bent op een van deze social mediakanalen en de button gebruikt, worden er ook cookies geplaatst. Daarom zijn ook de privacy verklaringen van deze social media van toepassing. 

Nieuwsbrief

Zoals je al weet gebruiken we voor onze nieuwsbrief MailChimp. Ook MailChimp gebruikt cookies, bijvoorbeeld om te kijken of je na het lezen van een bepaald artikel, naar onze website bent gegaan. De privacyverklaring van MailChimp is dus alleen van toepassing als je ingeschreven staat voor de nieuwsbrief. Onderaan elke nieuwsbrief staat overigens een link waarmee je eenvoudig jezelf weer uit kunt schrijven.

Cookies uitschakelen

Via de instellingen van je browser kun je zorgen dat er geen cookies worden opgeslagen op je computer en kun je eerder geplaatste cookies wissen. Sommige cookies moet je simpelweg wel accepteren om een bestelling te kunnen plaatsen.

Inzagerecht

Natuurlijk mag je weten welke gegevens wij over je verzameld hebben. Wil je dat weten, neem dan contact met ons op. Kloppen de gegevens niet (meer) en wil je graag dat we dit aanpassen, laat ons dan weten wat de correcte gegevens zijn. Wil je jouw gegevens helemaal laten verwijderen, dan doen wij dat graag. Hebben wij een wettelijke verplichting waardoor we toch jouw gegevens langere tijd moeten bewaren, dan zullen we daarover contact met je opnemen.

Contact

Heb je vragen of wil je inzage in je gegevens? Neem dan gerust contact met ons op. Je kunt een e-mail sturen naar info@posilief.nl. Je kunt ook een WhatsApp sturen naar telefoonnummer 06-51887495.